Hemmadagar med Lillan đŸ™â€ïž

Sista dagen idag pĂ„ den sista sommarmĂ„naden, innan den första höstmĂ„naden tar vid. KĂ€nns inte som att det var sĂ„ jĂ€ttelĂ€ngesedan som jag satt ute pĂ„ farstubron de allra första, skĂ€lvande försommarkvĂ€llarna đŸ„°
Hur kÀnner ni inför att hösten Àr i antÄgande?
Jag har nog lite blandade kĂ€nslor kring det 😏 det finns ju knappt inget bĂ€ttre vĂ€der Ă€n sol och vĂ€rme enligt mig 🌞😁 (som Ă€ven har sĂ„ lĂ€tt för att frysa) dock Ă€r ju Ă€ven hösten mysig den med. Bara man slipper frysa haha.
Om jag fÄr vÀlja sÄ svettas jag mycket hellre Àn fryser. Det kÀnns som att kylan gÄr in i mÀrg och ben pÄ nÄgot sÀtt, och man blir inte varm förrÀn man stÀllt sig i en jÀttevarm dusch eller sitter framför kaminen
đŸ„¶
Dock har det ju varit toppenfint vĂ€der (jĂ€mfört med förförra veckans regnovĂ€der 😳) den hĂ€r veckan. Det har verkligen kĂ€nts som att sommaren gjorde en sista entrĂ©, vilket jag Ă€r mer Ă€n tacksam för đŸ„°đŸ™đŸŒž
 
Hur har er vecka varit sÄhÀr lÄngt?
Jag Ă€r hemma (dottern med, dock frisk🙏) dĂ„ jag Ă€r lite snorig till och frĂ„n, sĂ„ vi blir fortsatt hemma resten av arbetsveckan, sĂ„ att kroppen verkligen fĂ„r vila upp sig och man hinner bli ordentligt frisk, och inte fĂ„r nĂ„got bakslag đŸ„Ž
(Jag har tagit test som tack och lov visade negativt 🙏)
 
Idag gick vi en liten svÀng med dockvagnen och hennes baby-docka "Nils" till vÄr lilla sjö. Dottern pratade om att doppa benen i vattnet frÄn strandkanten, men vi hade ingen handduk med oss, och tur var vÀl kanske det, dÄ det inte var sÄ jÀttevarmt i vattnet.
 
Vi satt dÀr pÄ bryggan tillsammans (det Àr tack och lov lÄnggrunt) och provade vad som flöt, kastade ivÀg grÀsstrÄn som i sakta mak gled ivÀg över vattenytan, och hon roade sig Àven med att kasta i sand för att se vad som hÀnde.
Dockan Nils fick sina fötter doppade i vattnet, innan han/hon fick ligga i dockvagnen och vila igen medan vi gungade i gungstÀllningen.
PÄ hemvÀgen stannade vi till hos grannhönsen som allihop stod och tittade pÄ oss pÄ andra sidan av stÀngslet.
NĂ€r vi en stund senare kom hem sĂ„ var det bara att sĂ€tta igĂ„ng med middagen- plĂ€ttar stod pĂ„ önskemenyn hos dottern đŸ„ž
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Emma
2021-09-02 @ 21:08:47
URL: http://www.emblas.se

Åh vilken mysig stund vid sjön <3
Jag gillar egentligen allt med hösten förutom mörkret!
Det blir skönare att andas pÄ nÄt vis, luften kÀnns liksom friskare Àn pÄ sommaren, Àven nÀr det inte Àr en sÄn dÀr tokvarm sommar..

Svar: Ja hösten kan verkligen vara vacker, med alla fĂ€rger och den friska luften men mörkret Ă€r verkligen inget vidare 🙁Önskar dig en fin helg!
Jessica




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jessicavesterlund.blogg.se

Lever min dröm med min dotter och vÄr lilla katt pÄ landsbygden. I bloggen skriver jag om allt möjligt- tankar som mitt hjÀrta kÀnner. Bakning, att vistas i skogen, inredning, pyssla, mÄla, fota och skriva Àr nÄgra av mina intressen. Hoppas du vill följa mig hÀr!

RSS 2.0