2021 🔜 2022

 GodkvÀll! 
Snart nytt Är, vilket alltid kÀnns spÀnnande! Hur kommer Du fira/icke fira det nya Äret?
Vi kommer göra som vi brukar i stort sett. Laga nĂ„got extra gott, klĂ€ upp oss, titta pĂ„ tv med nyĂ„r frĂ„n Skansen, titta pĂ„ "Grevinnan och betjĂ€nten" 😅 Samt gĂ„ ut pĂ„ bya-vĂ€gen vid tolvslaget och skĂ„la och titta om vi kan se nĂ„gra fyrverkerier. Det brukar vara sĂ„ lugnt hĂ€r i byn, man mĂ€rker knappt av att det Ă€r NyĂ„rsafton.
SĂ„ det blir ett lugnt firande helt enkelt. Vilket faktiskt kĂ€nns vĂ€ldigt skönt och avslappnat, och speciellt i dessa corona-tider đŸ˜”â€đŸ’«đŸ˜·
Man kan ju inte planera nĂ„gonting sĂ„ lĂ„ngt i förvĂ€g lĂ€ngre, för en vet aldrig om det blir av eller ej iallafall đŸ€·â€â™€ïž.

PĂ„ tal om nĂ„got helt annat, hĂ€r kring dagarna i december-mĂ„nad sĂ„ har jag haft den hĂ€r bloggen i 2 Ă„r! 🎉🎊🎈😀
TÀnk va? Vad tiden springer förbi!
 
Har ni förresten satt upp nÄgra nya mÄl inför det kommande Äret?
De "mĂ„l" som jag spontant kommer att tĂ€nka pĂ„ sĂ„hĂ€r inför ett nytt Ă„r, det Ă€r att göra mer av sĂ„dant som fĂ„r mig att mĂ„ bra. Även att inte planera in en massa olika saker och ting, Ă€ven om det mĂ„ vara roliga saker, och sedan inte ha nĂ„gon tid till att vila. Att prioritera min egen sömn. För jag mĂ„ste medge att sömnen Ă€r nĂ„got som jag Ă€r och nallar pĂ„ titt som tĂ€tt đŸ„ŽđŸ™ˆ och jag vet ju med mig sjĂ€lv att det funkar inte i det lĂ„nga loppet! Jag vet det sĂ„vĂ€l! Men jag antar att jag inte Ă€r den enda smĂ„barnsförĂ€ldern som nallar dĂ„ och dĂ„ pĂ„ sin egen sömn.
Jag Àr en kvÀllsmÀnniska sÄ Àr det bara, och det Àr ofta pÄ kvÀllen som jag kÀnner kreativiteten flöda (vilket mÀrks av sÄklart hÀr i bloggen ocksÄ) och jag kommer pÄ olika saker och ting som jag vill göra.
SÄ jag tÀnkte sÀtta sov-grÀnser för mig sjÀlv, precis som vi har för dottern för olika saker som skÀrmtid, nÀr det gÀller sömnen vilken tid hon mÄste lÀgga sig osv osv...
SÄ att jag fortfarande kÀnner att jag nÄgon dag i veckan kan vara uppe lite lÀngre, och i mitt fall dÄ pÄ mÄndagar, dÄ jag börjar senast av alla vardagar pÄ tisdagmorgonen. Att jag dÄ tillÄter mig sjÀlv att vara uppe ett tag extra, och de övriga dagarna i veckan prioriterar att sova senast vid 21:30.
 
För det Àr sÄ lÀtt att glömma bort att kroppen och psyket orkar inte köra pÄ hur lÀnge som helst, utan vila och ÄterhÀmtning. Det Àr en omöjlig kombination. Och nu vill jag inte sÀga att det Àr det jag gör heller, men jag tror att ni förstÄr hur jag menar. För att kunna uppnÄ och kÀnna en balans, och vara tillfreds med sig sjÀlv, sÄ krÀvs det ÄterhÀmtning i nÄgon form efter en aktivitet, om det sÄ kanske bara Àr att ha varit ivÀg och handlat i affÀrer en dag (inte för att det har blivit sÄ mycket av det under dessa snart 2 Är) men ja, ni hajjar nog.

Det tycker jag kÀnns som ett sunt mÄl, som jag hoppas att jag ska kunna ta mig an.
 
Ja och med det sagt, sĂ„ bör jag nu tĂ€nka pĂ„ refrĂ€ngen sĂ„ att sĂ€ga 😮
Men jag hoppas att Din NyĂ„rsafton blir precis sĂ„ som du önskar att den ska vara, och sĂ„ vill jag önska dig ett riktigt Gott Nytt År! đŸŽ‰đŸ„‚đŸŽˆđŸŽŠđŸŽ†đŸŽ‡
Och TACK för att du har velat vara en del av min vÀrld hÀr i "cyberspace" under 2021!
Vi ses nĂ€sta Ă„r! 😊
 



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jessicavesterlund.blogg.se

Lever min dröm med min dotter och vÄr lilla katt pÄ landsbygden. I bloggen skriver jag om allt möjligt- tankar som mitt hjÀrta kÀnner. Bakning, att vistas i skogen, inredning, pyssla, mÄla, fota och skriva Àr nÄgra av mina intressen. Hoppas du vill följa mig hÀr!

RSS 2.0