Chokladbollens dag 😋

Som ni kanske vet sĂ„ Ă€r det idag, nĂ„ja i en knapp timma till iallafall, chokladbollens dag. Och var det nĂ„got som jag kunde baka helt sjĂ€lv nĂ€r jag var liten, sĂ„ var det chokladbollar. SĂ„ lĂ€tt och sĂ„ smarrigt 😋
Och som ni sĂ€kert vet sĂ„ Ă€r ju Lillan intresserad av att vara med i köket och hjĂ€lpa till (till min stora glĂ€dje 😊) vad gĂ€ller bĂ„de mat och bak. SĂ„ nĂ€r hon fyllde Ă„r tidigare sĂ„ fick hon sin första egna kokbok av mig- "Vi bakar och lagar mat". En exakt likadan hade nĂ€mligen jag sjĂ€lv nĂ€r jag var liten, sĂ„ dĂ„ tĂ€nkte jag att vi mĂ„ste passa pĂ„ och baka chokladbollar idag frĂ„n receptet ur hennes kokbok 👍

SĂ„ sagt och gjort, vi tvĂ€ttade hĂ€nderna och plockade dĂ€refter fram ingredienserna. Och ni mĂ„ tro vad hon var duktig pĂ„ att rulla bollarna och sedan strö riven kokos över dem!👏 Och sjĂ€lvklart var vi ju tvungna att provsmaka varsin đŸ™‚đŸ€«

Har du Àtit nÄgon chokladboll idag? 

 
 
 



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jessicavesterlund.blogg.se

Lever min dröm med min dotter och vÄr lilla katt pÄ landsbygden. I bloggen skriver jag om allt möjligt- tankar som mitt hjÀrta kÀnner. Bakning, att vistas i skogen, inredning, pyssla, mÄla, fota och skriva Àr nÄgra av mina intressen. Hoppas du vill följa mig hÀr!

RSS 2.0