Julfika i skolan och Lucia imorgon đŸŒŸđŸŽ…â€ïž

Îșαλό ÎČÏÎŹÎŽÏ…! 
GodkvĂ€ll pĂ„Â Î”Î»Î»Î·ÎœÎčÎșÎŹ, alltsĂ„ pĂ„ grekiska â˜șïžđŸ‡ŹđŸ‡·

Imorgon Àr det den 13 december, Àven kallad Lucia hÀr i Norden. 
Jag börjar ganska sent pÄ jobbet imorgon, dock ska ju dottern vara i skolan till kl. 8:00, men innan dess hade jag tÀnkt att vi skulle ha en mysig, lugn morgon tillsammans.
Äta frukost i vardagsrummet, med tĂ€nda ljus (batteridrivna) och titta pĂ„ Luciamorgon pĂ„ tv tillsammans. Det ser jag fram emot!
 
Det gĂ€ller att ta tillvara pĂ„ de smĂ„ stunderna, som egentligen verkligen Ă€r de stora, viktiga stunderna đŸ™â€ïžâœš
 
VĂ€l i skolan sedan sĂ„ ska barnen som gĂ„r i klass 4 gĂ„ LuciatĂ„g inför resten av skolan, i gymnastiksalen, sĂ„ dottern och hennes klass Ă€r inbjudna dit till kl. 8:15 för att se pĂ„ LuciatĂ„get. Det blir nog fint och stĂ€mningsfullt ✹🌟
 
PÄ mitt jobb ska vi Àven gÄ ett litet LuciatÄg vi pedagoger, dock inför en vÀldigt mycket yngre publik- nÀmligen vÄra ettÄringar. Som vi sedan
 avslutar med saft och pepparkaka 👍
Jag ska ta med mig diverse olika tomteluvor, samt nÄgra olika juldiadem och Àven glitter, sÄ fÄr vi se vad vi vuxna vÀljer att ha pÄ oss.
 
Idag var vi förÀldrar inbjudna till julfika i dotterns klass, mellan kl. 16:30-17:30 
Och det var sĂ„ mysigt! Vi satt dĂ€r uppe i klassrummet alla barn resp förĂ€ldrar och drack glögg och Ă„t pepparkakor som barnen hade bakat i fredags đŸ«¶ AlltsĂ„ sĂ„ duktiga dem var!

Det blev en sĂ„n fin stund, och det kĂ€ndes sĂ„ vĂ€rdefullt att fĂ„ se vad dottern och klasskompisarna jobbar med just nu i skolan, och hinna sitta ned och prata med de andra förĂ€ldrarna samt lĂ€rarna 🙏
 
VĂ€l hemma möttes vi av Morfar som var hĂ€r med sin nya, fina bil👌🚘
Vi Ă„t plĂ€ttar till middag tillsammans, samt fikade pĂ„ Ă€nnu mer pepparkakor 😅 (dem som dottern och jag bakade tillsammans i lördags).
 
~
 
 
Hoppas att din vecka blir precis sÄ som du önskar!  
Ha det fint! 
 
 
🌟
 
 
 
 
Klassrummet ligger i det gamla Kommunalhuset i bygden, sĂ„ der ser ut som ett gammaldags klassrum, sĂ„ fint 😍
 
HĂ€r har barnen mĂ„lat julfigurer med filmjölk pĂ„ fönstret samt gjort stjĂ€rnor  ⭐
 
 
SĂ„ fint dem hade gjort i den lilla drivbĂ€nken med djuren i snön 👌
Jag tÀnkte att vi skulle göra nÄgot liknande hÀr hemma, dÄ jag har en exakt likadan drivbÀnk
 



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jessicavesterlund.blogg.se

Lever min dröm med min dotter och vÄr lilla katt pÄ landsbygden. I bloggen skriver jag om allt möjligt- tankar som mitt hjÀrta kÀnner. Bakning, att vistas i skogen, inredning, pyssla, mÄla, fota och skriva Àr nÄgra av mina intressen. Hoppas du vill följa mig hÀr!

RSS 2.0