Jullov đŸ‘ŒâœšđŸŽ„đŸŽ…đŸ„°

Hejsan!
 
Idag Àr det Annandag jul och dÀrmed Àven den sista juldagen för detta Är.
Hur har Er jul varit?
Som vanligt gÄr julen alldeles för snabbt, vips sÄ Àr den över för detta Är.
Men den har varit sĂ„Ă„ mysig! Lugn, fridfull och vit, bĂ„de inomhus och utomhus sĂ„ att sĂ€ga. T.o.m vĂ€dret visade sig frĂ„n sin allra bĂ€sta sida đŸ«¶
Det Ă€r sĂ„ vĂ€rdefullt att fĂ„ vara hemma allihop tillsammans och umgĂ„s, att bara fĂ„ vara i varandras sĂ€llskap Ă€r vĂ€rdefullt i sig 🙏
Att hinna sitta tillsammans och Ă€ta en god lĂ„ngfrukost👌
 
Under kvĂ€llen till Julafton hade det fallit gnistrande vit snö, sĂ„ det var vackert som en saga nĂ€r vi vaknade sedan pĂ„ julaftonsmorgonen, solen sken frĂ„n en klarblĂ„ himmel och det var ca -15˚C kallt. SĂ„, sĂ„ vackert alltsĂ„! 😍 Önskar verkligen att jag hade hunnit vara utomhus mer under dagen, men det var en del som skulle hinnas med hĂ€r inne, som det brukar vara under denna dag pĂ„ Ă„ret 😉
 
Min pappa/Lillans morfar kom hit till oss strax före klockan 11 och vi Ă„t julgröt och Farmorsbröd tillsammans innan det var dags för Kalle Anka 😊 
Sedan dukade vi upp julbuffĂ© i vĂ„rt nya kök 😍👌🙏✹
Efter att Lillan hade övat pĂ„ tĂ„lamodet bĂ„de en, tvĂ„, tre gĂ„nger sĂ„ blev det Ă€ntligen dags för julklappsutdelningen 🙌 
Vi avslutade sedan denna Julafton med att tÀnda tomtebloss och Morfar Äkte hem.
En vÀldigt lyckad och mysig dag!
 
Imorgon stundar jobb för maken men jag och Lillan Ă€r jullovslediga en vecka till â€ïžđŸ‘ŒđŸ™ŒđŸ™
SĂ„ underbart!
 
Är Du ocksĂ„ ledig i veckan precis som vi, eller jobbar Du?
 
Nu rÀknar vi ner de sista dagarna innan Ärets slut.
Hur tÀnkte Du fira/icke fira nyÄret?
 
Julköttbullar Ă€r pĂ„ gĂ„ng 👍🧆
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Farmorsbröd Ă€r ett mĂ„ste till varje jul 👌🎅
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jessicavesterlund.blogg.se

Lever min dröm med min dotter och vÄr lilla katt pÄ landsbygden. I bloggen skriver jag om allt möjligt- tankar som mitt hjÀrta kÀnner. Bakning, att vistas i skogen, inredning, pyssla, mÄla, fota och skriva Àr nÄgra av mina intressen. Hoppas du vill följa mig hÀr!

RSS 2.0