Snart jul och så, så kallt 🥶🎅🎄✨👌

Hej från en kylig och kall del av Sverige och världen ❄️🥶

Inatt var det nästan -17˚C 😱 och jag måste medge att man har inte vant sig vid kylan ännu (om man någonsin gör det).
 
Och jag märker att desto kallare det är- desto tidigare på hösten / vintern, desto mer pratar man ju om det (såklart), men även desto mer energi går ju åt till att hålla varmt. Även då tankemässigt så att säga. Alltså, det mesta kretsar liksom kring kylan nuförtiden 😅🥶❄️ Vilka element som ska vara igång under dagen, vad kostar det, hur mycket ved ska vi bära in etc etc
Och icke att förglömma, de höga priserna på allt 😱🫣🙈💸
 

Ikväll har jag faktiskt fredagkväll- på en torsdag 🙌😍🫶
Det är min sista tjänstledighetsdag för det här året, och jag njuter i fulla drag!
Helt underbart är det att veta att jag är ledig imorgon, och att jag ikväll inte behöver gå och lägga mig lika tidigt som vanligt. 
Det blir dock ingen sovmorgon, eller ja jämfört mot om jag skulle ha jobbat, för då hade jag behövt gått upp 04:30 🥱 så en liten sovmorgon blir det iallafall 👍
Jag ska skjutsa dottern som börjar skolan kl 8:00, och det gör jag mer än gärna ❤️
 
Hur ska Du spendera din fredag och den kommande helgen? Jobba, studera eller bara njuta av livets glada och lediga dagar? 😁

Dottern och jag ska gå på julmarknad imorgon en liten bit hemifrån och i helgen ska vi julbaka tänkte jag, samt införskaffa en julgran👌🎄
 
 

Önskar Dig en fin fredag och helg!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jessicavesterlund.blogg.se

Lever min dröm med min dotter och vår lilla katt på landsbygden. I bloggen skriver jag om allt möjligt- tankar som mitt hjärta känner. Bakning, att vistas i skogen, inredning, pyssla, måla, fota och skriva är några av mina intressen. Hoppas du vill följa mig här!

RSS 2.0