Egentid hos hjortronen 😍

Hej pÄ er sÄhÀr i mitten av sommaren!
🌾🌞🍩🍓

Jag kom för en liten stund sedan hem efter min kvĂ€llsutflykt i skogen, ja eller rĂ€ttare sagt myrmarkerna. Jag var pĂ„ hjortronjakt, och jag fick napp 😅🙏😍🙌 
Först begav jag mig till en myr dĂ€r jag trodde att det skulle kunna finnas hjortron, men icke. Endast hjortronblad och inte ett endaste litet hjortron, sĂ„ dĂ„ for jag vidare en bit, till den sötaste lilla myren, dĂ€r jag fann en hel del hjortron till min stora glĂ€dje! đŸ«¶
Flertalet av dem var ganska omogna, men det fanns Ă€ven de som var Ă€tklara, sĂ„ flera stoppade jag i munnen pĂ„ en gĂ„ng 😊 Mums! SĂ„ himla gott!

Det kĂ€ndes sĂ„ lyxigt att fĂ„ stĂ„ dĂ€r alldeles sjĂ€lv pĂ„ den dĂ€r söta lilla myren och smaska pĂ„ nyplockade hjortron en kvĂ€ll i mitten av juli ❀
Och som pricken över i sĂ„ var det faktiskt, hör och hĂ€pna- nĂ€stintill myggfritt! 😳😼
Och jag som var myggbekĂ€mparklĂ€dd frĂ„n topp till tĂ„ 😅
SĂ„, sĂ„ ljuvlig kvĂ€ll! 🙏
Tacksam ❀
 
Vi har lata, lediga dagar hĂ€r hemma, hela familjen tillsammans, vilket Ă€r sĂ„ hĂ€rligt 😊
Idag t.ex sĂ„ hjĂ€lpte min snĂ€lla, snĂ€lla Pappa mig med att renovera gĂ€rsgĂ„rden, sĂ„ nu hĂ„ller den ett par Ă„r till 👍
Dottern har hittat en ny favoritplats- hĂ€ngmattan👌 och jag förstĂ„r henne, det Ă€r verkligen mysigt att ligga dĂ€r och bara lyssna till fĂ„gelkvitter, vinden som susar i löven och kĂ€nna att man blir nĂ€stan som vaggad.
 Imorgon Ă€r det fokus pĂ„ att fĂ„ upp den hett efterlĂ€ngtade studsmattan, vi har aldrig varit sĂ„ hĂ€r sena med den som vi Ă€r i Ă„r 🙈 sĂ„ det stĂ„r högst pĂ„ agendan efter en mysig frukost tillsammans 😍
 
Jag ville mest bara kika in sĂ„ att ni ser att jag fortfarande lever 😅
Önskar Er en fortsatt hĂ€rlig sommar, vare sig du jobbar eller har lata, lediga dagar som vi 🙌
 
 
 

jessicavesterlund.blogg.se

Lever min dröm med min dotter och vÄr lilla katt pÄ landsbygden. I bloggen skriver jag om allt möjligt- tankar som mitt hjÀrta kÀnner. Bakning, att vistas i skogen, inredning, pyssla, mÄla, fota och skriva Àr nÄgra av mina intressen. Hoppas du vill följa mig hÀr!

RSS 2.0