I den mörkaste midvintertid…

...så firar vi idag ljuset! För idag är det Lucia 🌟
 
Jag hoppas att Du haft en fin Lucia-dag idag. Du kanske som mig, har jobbat, eller du kanske har studerat eller varit ledig. Ja hur som, så är du varmt välkommen hit till mig i cyberspace.
 
Det har blivit väldigt sporadiskt med inläggen under andra halvan av detta år, men det har sina förklaringar det med (som flera av Er som läst bloggen ett tag vet) .
 
Idag började jag jobba redan vid 6:30 så det var fortfarande mörkt ute när jag for iväg. Jag lyssnade på julmusik hela vägen till jobbet och det var så mysigt och jag kände en sådan julstämnig där i bilen i den mörkaste midvintermorgonen.
 
Vi hade Luciafirande med barnen på jobbet på f.m, tillsammans med saft och pepparkakor, mumsigt.
I dotterns skola hade eleverna i 4an lussat i gympasalen för resten av skolan, och till lunch serverades tomtegröt. "Jag åt upp alltihop mamma, jag blev proppmätt, men det var inte så gott". 
Ehh nähe 😅
 
Mot kvällen idag hade vi bestämt att åka iväg till en närliggande blomsteraffär där dem varje år säljer julgranar, så sagt och gjort åkte vi dit och hittade en jättefin gran för en billig peng som fick följa med oss hem.
Lite småpynt fann vi också, och det var så mysigt att strosa runt därinne i lugn och ro bland alla juldoftande blommor. Både jag och dottern njöt för fulla muggar. Och hon blev så glad när hon spg en liten nalle i en presentförpackning som var till salu. 
"Jag fyller ju år snart..." 🥰🥹
Ja du gör ju det gumman... så även den lilla nallen fick följa med oss hem, till dotterns stora glädje 🥰🙏
Ska tilläggas att hon fullkomligt älskar gosedjur och dockor av alla de slag, så om jag säger att halva soffan är fullsatt så överdriver jag inte 😅🫣
 
Det har blivit en tradition att varje år åka dit och köpa en gran och samtidigt stödja den lokala idrottsföreningen med en slant, win-win 🫶
 
Önskar Dig en fortsatt fin vecka, och tänk va, nu är det bara 11 nätter före jul!
Tiden springer som bekant alldeles för fort fram!
 
🎅🎄🌟🎁
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jessicavesterlund.blogg.se

Lever min dröm med min dotter och vår lilla katt på landsbygden. I bloggen skriver jag om allt möjligt- tankar som mitt hjärta känner. Bakning, att vistas i skogen, inredning, pyssla, måla, fota och skriva är några av mina intressen. Hoppas du vill följa mig här!

RSS 2.0