Sportlovspremiär, Borlänge Framtidsmuseum och Norrsken

Hej!
 
Allt för länge sedan sist som jag skrev några rader här 🫣
Hoppas att det är bra med er!
 
Söndag v.9 a.k.a Vasaloppssöndag imorgon bitti, ja eller om någon minut när jag skriver det här inlägget. 
Brukar Ni titta på Vasaloppet? Eller kanske rentav delta själva i det? 
Vi har som tradition att äta en extra god frukost i soffan framför tvn när det är Vasaloppet, mysigt 😊
 
Men imorgon får det helt enkelt bli en snabbfrukost, (och tyvärr ingen långfrukost som jag älskar 🤷‍♀️) då dottern ska iväg på sin efterlängtade Djungelgympa på förmiddagen.
Med ett efterföljande badhusbesök som är hett efterlängtat av dottern 👌💦🏊‍♀️
Vad har Ni för planer imorgon?
 
Under veckan som gick hade dottern sitt allra första sportlov. Hon var på fritids under tre dagar, dock så hämtade hennes Morfar henne tidigare två av dagarna. Och på torsdagen hade de en Morfar-barnbarns dag. Då hade Morfar planerat att de skulle åka till ett närliggande ställe där det finns en bondgård. Så sagt och gjort, de åkte dit men det blåste så kallt och var så kyligt ute så de blev inte så långvariga där.
De for istället till en handelsträdgård och köpte en sådan fin Mårbacka-pelargon till mig 🥰🙏
Innan de därefter fortsatte hem till Morfars lägenhet och åt pannkakor 👌🥞
Det verkade som att de hade haft en rolig dag tillsammans ☺️

Och i fredags var det min tur att ha min och dotterns lediga dag tillsammans, och vi besökte Borlänge Framtidsmuseum tillsammans med dotterns bästa kompis och hennes mamma. Tjejerna hade jätteroligt, och prövade på flera olika tekniska, kemiska och fysikaliska fenomen.
Bl.a så fick vi alla fyra testa VR-glasögon. Och filmen som visades var en resa ut i rymden, otroligt häftigt och vackert att få se rymden och de olika planeterna, Vintergatan samt vårt eget jordklot utifrån så att säga! En upplevelse verkligen. Vi såg t.o.m norrsken dansa i atmosfären ovanför vår jord 🌌 
 
På tal om norrsken, häromkvällen, jag tror att det var i tisdags när jag kom hem efter jobbet, och körde den sista lilla biten på våran väg så tänkte jag för mig själv: "vad häftigt det vore att få se norrsken igen, jag läste ju tidigare idag att det skulle kunna vara chans att se det ikväll" varpå jag sedan vänder huvudet åt vänster och vad ser jag där? Jo norrsken! Alltså så himla häftigt! Och magiskt alltså! Jag blev så glad!
Så jag stannar bilen och går ut och beundrar det och fotar såklart, innan det ganska snabbt avtar i styrka och jag då fortsätter hem. 
Tacksam! 

Önskar Er en fin söndag och kommande vecka!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jessicavesterlund.blogg.se

Lever min dröm med min dotter och vår lilla katt på landsbygden. I bloggen skriver jag om allt möjligt- tankar som mitt hjärta känner. Bakning, att vistas i skogen, inredning, pyssla, måla, fota och skriva är några av mina intressen. Hoppas du vill följa mig här!

RSS 2.0